29 Mayıs 2014 Perşembe

Datlı Maya

DATLI MAYA - CİHANGİR

Hukuk stajımın 2. 6 ayına geçmek için Galata'da bulunan Baro'ya gitmem gerekiyordu o gün. Hava, boğucuydu, taze bi' sıcaklık yoktu; fakat yine de keşif yapmak için uygun gündü. Ne zamandır fotoğraflarını görüp ne kadar tatlı bi' yer dediğim, bir türlü gitme fırsatı bulamadığım... Datlı Maya'da buldum kendimi...Cihangir'e doğru inerken neler yiyebileceğimi düşündüm, pidede karar kıldım pek tabi ki.
Resim yazısı ekle
Datlı Maya, dışardan baktığınız an içinizi ısıtan bi yer, Cihangir'in soğuk havasını masmavi rengiyle dağıtıyor. Girdiğiniz an, karşınıza 80 yıllık bir fırın çıkıyor ve içeride sizi ne gibi lezzetlerin karşılayacağıyla ilgili de büyük bi ipucu veriyor, üst kata çıktığımızda açık mutfakta hummalı bi' çalışma görülüyor. Çalışanlar çok sıcak, bizden. Derinlerden kah hüzünlü bi' Ahmet Kaya şarkısı duyuluyor, kah mutlu eden türküler. Turistlerin ağırlıkla gelmiş olduğunu gözlemlediğim bu yerde kendime güzel bir köşe seçiyorum, başlıyorum menüyü karıştırmaya.
Resim yazısı ekle
Zaten kararımı vermiş olduğumdan çok fazla zorlanmaksızın trabzon tel ve keçi peynirli pide siparişimi veriyorum, yanına da olmazsa olmaz açık ayran. Ayran sunumuyla ve tadıyla fark yaratıyor, ufacık bir kavanozun içinde getiriliyor. Karşımda açık pencere var hafifçe rüzgar esiyor, kitabımı açıp açlığımı yatıştırmaya çalışıyorum. Yan masaya gelen muhteşem köy kahvaltısıyla tüm dikkatim dağılıyor:)
Datlı Maya, lahmacunları ve pideleriyle meşhur.  Veganlar için özel lahmacunları var. Glutensiz pide de cabası. Taş fırından çıkan bu lezzetlere eminim bayılacaksınız. Malzemeler doğal, hepsi özenle seçilmiş, başka şehirlerden özel olarak getirtilen ürünler de ayrı bir lezzet katıyor. Çorbadan , sıcak yemeklere, salatalardan mezelere farklı farklı çeşitler de mevcut. İllaki hamur işi yemek zorunda değilsiniz, tabi benim gibi bi' hamur işi delisi değilseniz :) Cihangir'e yolunuz düşerse muhakkak uğramalısınız derim, hatta bizzat buradaki lezzetler için de yolunuzu düşürebilirsiniz oralara...


Bu mekan bana şu şarkıyı anımsattı...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder