27 Ocak 2015 Salı

Fransız Geçidi'nin En Yenisi; Short Black

Fransız Geçidi'nin En Yenisi; Short Black

Taksim'de arkadaşlarımla buluşmak için evdem çıktığım o gün, madem karşıya geçeceğim biraz erken gidip Karaköy'de yeni yerler keşfedebilirim diye düşünüyorum. Aklımda Pap's İtalian ve Short Black var; ancak karnım tok, Paps'ı başka bir güne bırakıyorum. Vapurdan indiğim gibi kahve içme isteğiyle, Fransız Geçidi'ne doğru yürüyorum ve Short Black'te soluklanıyorum. 
Ilık pazar havasını yanıma alıp, Karaköy'ün yolunu tuttum o gün. Bej Karaköy ve Ma'nayı ardımda bırakıp, Fransız Geçidi'nin Mums'tan sonraki ikinci kahve-tatlı dükkanı olan Short Black'e girdim. Burası yepyeni bir mekan. Kahveler Avusturalya'dan. Girdiğim an karşı duvarda kahve koklayan bir kızın resmi karşılıyor beni, setin üzerinde çeşit çeşit tatlılar, tepeden aşağıya doğru asılmış bir sürü kupa...Ortam hoş.
Ben okumayı gerçekten çok sevdiğim, 4. sayısıyla karşımızda olan match-up dergisini burada bulduğuma sevinerek, dergi eşliğinde syphon filtre kahve içip, muffin yiyorum. Çikolatalı muffin sıcak ve lezzetli geliyor, beğenimi kendilerine de iletiyorum. Filtre kahve de benim damak zevkime oldukça uygun, hafif.
Diğer kahve çeşitlerinden olan, Australian Cappicino, Espresso, Americano gibi çeşitler denenebilir. Muffin dışındaki tatlılar da iştah açıcı görünüyor. Sanırım Fransız Geçidi'nde olduğundan olacak, bana göre fiyatlar çok da ucuz sayılmaz; ancak bu güzel ortamda Avusturalya kahveleri eşliğinde keyif yapmak isterseniz, buna değecek gibi görünüyor. Keşfedebileceğiniz farklı bir mekan... 

                                  Bana buranın anımsattığı şarkı; Blue Foundation-Bonfires
                
                                        https://www.youtube.com/watch?v=iyJy1GLxYf0





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder